Vārda dienu šodien svin: Otīlija, Iveta

“Zinātnieku nakts 2019”

zzzJau 14. reizi visā Eiropā 27. septembrī tika aizvadīta Zinātnieku nakts, arī mēs, Suntažu vidusskolas 8.-12. klases skolēni ar skolotājiem, devāmies uz Zinātnieku nakti, lai varētu izmantot iespēju ielūkoties interesantajā un aizraujošajā zinātnieka dzīvē un no jauna atklāt lietas, bez kurām ikdienas dzīve šodien vairs nav iedomājama un kuras ir pieejamas, pateicoties zinātnes sasniegumiem un inovācijām, jo šī gada tēma bija “Zinātne nākotnei”.

Kā pirmais pieturas punkts mums bija Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajā institūtā “BIOR”, kas šogad bija Zivju audzētavas “Tome” teritorijā, te mūs iepazīstināja ar mikotoksīniem, ar notekūdeņu attīrīšanu, rādīja dažādus ķīmijas eksperimentus, varējām iepazīties ar dažādiem parazītiem, kas mīt dzīvniekos, zivju attīstības ciklu, parādīja zivju audzēšanas vannas, kur varējām apskatīties arī zivju dažādas attīstības stadijas, kā atklājums bija stores, kuras izrādās ir ļoti sabiedriskas zivis, tad mūs iepazīstināja ar nākotnes pārtiku un pārtikas drošības noteikumiem.

Kamēr devāmies uz nākamo vietu, jau iestājās tumsa, tāpēc, kad ieradāmies Nacionālajā botāniskajā dārzā Salaspilī, tur jau mūs sagaidīja izgaismots ceļš, kur interesenti sadalījās divās grupās: vieni, kas meklēja dažādus augus – lāpu gaismā, izpildot uzdevumus, varēja arī tikt pie vērtīgas dāvaniņas, otra grupa devās dārza teritorijā uz “Sukulentu māju”, kur varēja izbaudīt naksnīgo augu maģiju.

Mūsu pēdējā apmeklējuma vieta šoreiz bija Latvijas universitātes Dabas un Zinātņu māja, kur katrs interesents varēja apstāties un iepazīties ar sev interesējošu piedāvājumu.

LU Dabas mājā varēja iepazīties ar krāsu veidošanas mehānismiem, aplūkot augus mikroskopā, noskaidrot sava iekšējā lībieša “alter ego”, piedalīties viktorīnā par radiāciju, uzzināt daudz ko jaunu par fosilijām, meža ogu izmantošanas iespējām un sabalansēta uztura un fizisko aktivitāšu nozīmi veselīgākai dzīvei, kā arī veikt kādu “melnās maģijas” eksperimentu.

Savukārt turpat kaimiņos – Zinātņu mājā – varēja uzzināt, kā strādā 3D biodruka un kā radīt Sauli uz Zemes, dzirdēt, kā skan “Lāčplēsis” spāņu valodā, iesaistīties kosmosa izpētes darbnīcā un dzīvsudraba mērījumos, ieraudzīt neredzamas gaisa plūsmas ar žiletes asmeni, iepazīties ar dažādiem spīdošiem kristāliem un pārbaudīt, kurš spēcīgāks – cilvēks vai magnēts.

Prieks, ka šis pasākums ir pieejams katram, un ka katru gadu šo pasākumu no skolas grib apmeklēt daudzi skolēni, neskatoties uz to, ka tas ir brīvprātīgs un pēc stundām.

Ilona Kārkliņa

norēķinu konts:
LV 58 UNLA 0033300130801,
AS SEB banka

Meklē mūs šeit

© 2015 Suntažu vidusskola. Visas tiesības aizsargātas.